Automobilių surinkimo ir supirkimo gamyklos

Bulgarijos automobilių supirkimo pramonė pasirinko kitokį kelią: čia statomos automobilių surinkimo gamyklos, kuriose iš atvežtinių mazgų bei detalių montuojami lengvieji automobiliai, sunkvežimiai, autobusai. Toks šios pramonės šakos plėtojimo būdas Bulgarijoje visiškai pasiteisino: surinkinėdami automobilius iš gatavų mazgų, bei detalių, inžinieriai ir darbininkai mažu išsiaiškina daugybę jų gamybos specifinių dalykų, išmoksta ilgainiui daug detalių pasigaminti patys. O kaip Panevėžyje? Aišku nereik lyginti su pačia Bulgarija, bet ir ten galima rasti nemažai auto dalių, kurias jie gamina ir superka. Superka automobilius ir paskui iš jų padaro naujus.

Automobilių surinkimo gamykla Loveče

Automobilių surinkimo gamykla Loveče gamino labai tinkamus Bulgarijos keliams tarybinius „Moskvičius“, kurie čia vadinami „Rila-1400″ (408 modelis) ir ,Rila-512″ (412 modelis). Ši gamykla taip pat surinkdavo ir mašinas pagal italų licenzijas — „Pirin¬FIAT-850″,,Pirin-FIAT-124″ ir „Pirin-FIAT-125″.

Plovdivo automobilių gamykloje kuri laiką buvo surenkami lengvieji automobiliai „Bulgarreno-8″, „Bulgarreno-10″ pagal prancūzų „Renault“ firmos licenziją.

Kitos dvi automobilių surinkimo gamyklos yra -Šurnene ir Botevgrade. Pirmojoje montuojami tarybiniai sunkvežimiai GAZ-52, GAZ-53 bei čekiški „Maclara-706″ (beveik visas jų detales bei mazgus tiekia TSRS ir Čekoslovakija). Botevgradas — Bulgarijos autobusų kalvė, kurioje surenkami „Cavdarai“ pagal prancūzų firmos „SETRA“ licenziją ir vengriški ,Ikarus-260″, „Ikarus-280″.

Stambiausia Jugoslavijos automobilių gamykla , „Crvena Zastava“ yra Kragujevaco mieste. Dauguma čia pagaminamų automobilių — įvairių modelių „Zastava“ („Zastava-750″, „Zastava-1100″, „Zastava-1,300″). Jiems licenzija buvo įsigyta 1953 m. iš italų „FIAT“.

Be šios gamyklos, jugoslavai turi dar dvi, kurio jie pagal užsienio firmų licenzijas surenkami lengvieji automobiliai: „Tomos“ gamykloje Kopero mieste prancūziški ,,Citroenai“, Sarajevo gamykloje liNtS — VFR lengvieji automobiliai NSU, „Volkswagen“ ir „Audi“.

Dabar Jugoslavijos keliais jau važinėja naujo čia gaminamo modelio automobiliai „Jugo-45″.

Didindama gamybą, įgydama patirties, jauna minėtų socialistinių šalių automobilių pramonė nuolatos jaučia ESPT partnerių draugišką paramą ir perima tas senas ir gražias automobilių gamybos tradicijas, kurios istoriškai susiklostė Čekoslovakijoje, Lenkijoje, Vengrijoje, Tarybų Sąjungoje, VDR.

Automobilių supirkimo pramonė

VDR automobilių supirkimo pramonė po Antrojo pasaulinio karo tartum antrą kartą gimė, nes reikėjo ne tik karo metu sugriautas gamyklas, bet ir rekonstruoti. Nuo 1950¬ųjų iki 1978 metų vien lengvųjų automobilių gamyba Vokietijos Demokratinėje Respublikoje padidėjo daugiau kaip 23 kartus, o pastaruoju metu ji auga gana tolygiai (vidutiniškai pa 5 proc. kasmet). Pagal lengvųjų automobilių skaičių tenkantį 1000 gyventojų, VDR tarp socialistinių šalių užima vieną pirmųjų vietų (1980 metų duomenimis 1000 gyventojų čia turėta 122 lengvosios mašinos).

VDR automobilių pramonės lopšys kalnuotoji ir miškingoji Tiuringija. Čia, Eizenacho mieste, yra lengvųjų automobilių gamykla, pradėjusi gaminti garsiuosius ,Vartburgus“ 1898 m. Tai viena seniausių Europos automobilių gamyklų, o jos „Vartburgai“ populiarūs visame pasaulyje. Beje, automobilio pavadinimas neatsitiktinis: jis primena didingos XI amžiaus Vartburgo pilies, iki šiandien tebestūksančios prie pat Eizenacho, šlovę.

Šaltinis: http://superkuauto.lt/automobiliu-supirkimas-panevezyje/

Patiko? Pasidalink